Jaunās enerģijas etiķetes
- No 2021. gada 1. septembra mēs ieviesīsim enerģijas marķējumus A - G arī gaismas avotiem, jo īpaši LED spuldzēm un LED gaismekļiem.
- Šīs jaunās direktīvas iemesls ir stingrāks produktu vērtību novērtējums, kam vajadzētu vairāk stimulēt ražotājus izstrādāt labākus un ekonomiskākus produktus
- Enerģijas marķējumam ir universāla forma un tas ir derīgs visās Eiropas Savienības valstīs un Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas valstīs.
- Visiem produktiem, kas nonāca tirgū pēc 2021. gada 1. maija, vajadzētu būt jaunajam energomarķējumam. Ražotājiem ir jāreģistrē savi produkti jaunajā Eiropas datubāzē EPREL. Produktiem ar vecākiem datiem ir noteikts 18 mēnešu pārejas periods, kura laikā pārdevēji var tos pārdot. Tad ražotājiem ir vai nu jāreģistrējas, vai jāizņem produkti no tirgus.
Kas jauns uz etiķetes?
- Enerģijas marķējumam jābūt skaidrākam un ar vienkāršākiem attēliem.
- Papildus individuālajām enerģijas klasēm uz etiķetes ir norādīts arī patēriņš kWh uz 1000 stundām, kas ir vidējais gada apgaismojums mājsaimniecībās.
- Turklāt ir QR kods, un ar tās palīdzību klients var ieskatīties Eiropas datubāzē (EPREL), lai iegūtu plašāku informāciju par produktu.
- Izņemot etiķeti, jābūt informācijas lapai tīmekļa vietnē, kas tiek izplatīta atsevišķi katram tirgum un kurai jābūt pieejamai pārdošanas valsts valodā.
- Uzmanību, jaunās un vecās klases netiek apvienotas. Piemēram, A ++ saskaņā ar jauno klasifikāciju var būt C vai pat D (F).
Kā darbojas vietne?
- Tīmekļa vietnē enerģijas marķējumu var aizstāt ar pamata enerģijas bultiņu, kas novirzīs klientu uz konkrētā produkta energomarķējumu un informācijas lapu.
- Ja produkts nav reģistrēts EPREL datu bāzē, tam jābūt šādam formulējumam: "Šim konkrētajam produktam nav pienākuma reģistrēties EPREL datu bāzē."
Lai iegūtu sīkāku informāciju, varat apskatīt oficiālo Eiropas Savienības vietni.